V Česku přibývají soutěže bank, které hodnotí bankovní produkty a služby
06.03.2010 17:16V poslední době začaly přibývat nejrůznější soutěže a nezávislá hodnocení bank, které si kladou za cíl informovat bankovního klienta a šíři bankovních produktů, služeb a řešení jednotlivých tuzemských bank a družstevních záložen.
Lze vysledovat dva vývojové trendy. Prvním z nich je hodnocení laické veřejnosti a odborníků, jako druhý trend je důraz na hodnocení odborníků buďto nezávislou poradenskou společností anebo několika oslovenými lidmi, kteří působí v jednotlivých finančních, bankovních a ekonomických oblastech.
Banka roku
Soutěž banka roku pořádá finančně poradenská společnost Fincentrum již od roku 2002. Princip soutěže závisí na hodnocení laické veřejnosti prostřednictvím dotazníkového šetření výzkumné agentury STEM/MARK a současně i odborné veřejnosti. Celkem je 12 kategorií. Široká veřejnost může rozhodnout ve dvou kategoriích. Nejdůležitější z nich je kategorie Nejdůvěryhodnější banka roku. Ve zbývajících kategoriích hlasuje odborná porota, která je složena z panelu 50 odborníků z finanční oblasti, sféry bankovnictví, státní správy, akademické a politické sféry.
Ocenění Fincentrum Banka roku se skládá ze čtyř hlavních kategorií. Kromě již zmíněné kategorie Nejdůvěryhodnější banka roku jde o kategorie Banka roku, Nejdynamičtější banka roku a Bankéř roku, kterého vybírají pouze nejvyšší představitelé (generální ředitelé a předsedové představenstvech) tuzemských bank.
Mezi další kategorie patří Hypotéka roku, Stavební spořitelna roku, Penzijní fond roku, Účet roku, Pojišťovna roku, Nejdynamičtější pojišťovna roku, Životní pojištění roku a Úvěr roku.
Zlatý Měšec
Anketa Zlatý Měšec – Nejlepší finanční instituce se zaměřuje na hodnocení finančních institucí a jejich produktů a služeb v České republice. První ročník soutěže byl v roce 2003 a poté v letech 2004, 2005, 2006 a 2009.
Prostřednictvím internetového hlasování může široká veřejnost ohodnotit jakýkoliv finanční produkt tuzemské banky a družstevní záložny, úvěrové společnosti, pojišťovny, penzijního fondu a obchodníka s cennými papíry.
V anketě Zlatý Měšec nehlasuje odborná veřejnost a svou jednoduchostí a přímostí aspiruje na zajímavou, ale snadno zneužitelnou anketu. Při hlasování může být zneužita zaměstnanci finančních institucí, kteří ve snaze zviditelnit svůj finanční ústav hlasují ve prospěch svého chlebodárce.
Některé finanční instituce, které jsou zapojeny do Ankety Zlatý Měšec, na svých webových stránkách vyzývají své návštěvníky, aby hlasovali v jejich prospěch.
Zlatá Koruna
V anketě Zlatá koruna může hlasovat jak laická, tak i odborná veřejnost složená ze zástupců jednotlivých partnerů této soutěže.
Nejlepší banka, Nejlepší pojišťovna
Teprve druhý ročník soutěže Nejlepší banka/Nejlepší pojišťovna si klade za cíl přiblížit prostřednictvím hodnocení nezávislé poradenské společnosti nejlepší banku nebo pojišťovnu na základě měřitelných parametrů kvalitu bank a pojišťoven.
V první skupině hodnoticích parametrů se poradenská společnost zaměří na kritéria šíře a kvality nabízených produktů a služeb a ve druhé skupině pak podle ekonomických kritérií, jako je rentabilita, náklady, tržní podíl a kvalita aktiv.
Organizátorem soutěže Nejlepší banka/Nejlepší pojišťovna jsou Hospodářské noviny.
OVB Vstřícná banka
Zatím nejmladší anketa, která stejně jako Banka roku používá hlasování odborné a laické veřejnosti. Odbornou veřejnost tvoří osmičlenná skupina lidí. Na rozdíl od ostatních soutěží nemá OVB Vstřícná banka žádné vyhlašování výsledků a informace sděluje průběžně odborná porota a laická veřejnost.
———
ZpětDiskusní téma: V Česku přibývají soutěže bank, které hodnotí bankovní produkty a služby
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.