První místo v soutěži Nejlepší banka 2010 získala ČSOB, nejlepší pojišťovnou je ČSOB Pojišťovna

24.06.2010 23:07

Vítězství ČSOB a ČSOB Pojišťovny je pro belgickou společnost KBC dobrou zprávou. Obě finanční společnosti patří do jedné finanční skupiny. Československá obchodní banka svým akcionářům, ale i klientům přinesla nejlepší poměr mezi ziskem a bankovními službami.

Druhou nejlepší bankou byla UniCredit Bank, která se loni umístila na prvním místě. Třetí příčku získala Raiffeisenbank, která se současně stala Klientsky nejpřívětivější bankou 2010. Druhé místo v žebříčku pojišťoven získala Kooperativa pojišťovna a třetí místo obsadila Allianz pojišťovna.

Cílem soutěže je podle šéfredaktora Hospodářských novin Petra Šimůnka zjistit, která banka a pojišťovna je nejlepší vůči svým klientům a současně plní zadání svých akcionářů a majitelů v oblasti tvorby zisku.

„My si té ceny velice vážíme. Nárůst ziskovosti, který se nám podařil v loňském roce je zřejmě nezopakovatelný,“ řekl Jiří Vévoda, Chief Staff Officer z ČSOB, když od Petra Šimůnka přebíral ocenění za nejlepší banku roku.

Při vyhlašování výsledků padla zmínka i o výši bankovních poplatků. „Zákaznický segment, který je opravdu citlivý na výši bankovních poplatků a chová se racionálně, tvoří lehce přes 20 procent všech klientů, kteří mají u banky účet,“ řekl Pavel Šiška, obchodní ředitel pro finanční sektor IBM, Česká republika. Podle něj proklamovaná nespokojenost vůle klientů změnit banku v závislosti na výši bankovních poplatků není ve skutečnosti taková, jak vypadá. Řada klientů na banku sice nadává, ale aby přešly do jiné je, ani nenapadne.

Soutěž má za cíl podpořit rozvoj bankovního a pojišťovacího sektoru. Nejlepší banka 2010 a Nejlepší pojišťovna 2010 mohou klienty přesvědčit, že finanční trh není statický a orientovaný pouze na poplatky, jak se v mnoha případech domnívají. Samotným bankám a pojišťovnám pak výsledky pomohou zjistit, jakou důležitost klienti produktům a službám přikládají.

Bankovní a pojišťovací inovátor 2010

Součástí soutěže jsou kategorie Bankovní inovátor 2010 a Pojišťovací inovátor 2010. O vítězi v nich rozhoduje veřejnost svým hlasováním. Banky a pojišťovny mohou do této kategorie nominovat produkt či službu, které samy považují za nejprogresivnější ve své nabídce.

V kategorii Bankovní inovátor 2010 zvítězila Saxo Bank s aplikací Saxo Trader, což je on-line nástroj pro investování na burze. Kategorii Pojišťovací inovátor 2010 vyhrála Allianz pojišťovna s produktem Pro život.

Banka s lidskou tváří

Organizátor soutěže Hospodářské noviny přišel před vyhlášení s dalšími dvěma kategoriemi a to Klientsky nejpřívětivější banka a Klientsky nejpřívětivější pojišťovna. Hlavním cílem podle Šimůnka bylo ocenit banku a pojišťovnu jen z hlediska klienta, který využívá bankovních a pojišťovacích služeb na pobočkách těchto finančních institucí. Vítězem Klientsky nejpřívětivější bankou stala Raiffeisenbank, druhé místo patří Poštovní spořitelně a třetí příčku získala GE Money Bank.

V kategorii Klientsky nejpřívětivější pojišťovna se na prvním místě umístila Kooperativa pojišťovna, na druhém Česká pojišťovna a na třetím místě pak Slavia pojišťovna.

Oblíbeným analytikem novinářů je Michl

V rámci soutěže byla rovněž udělena Cena novinářů: Nejvstřícnější bankovní analytik, kterým se stal Aleš Michl z Raiffeisenbank. Cílem bylo zjistit, jaký analytik nejlépe komunikuje s novináři. Mezi hodnoticími kritérii byla dostupnost, srozumitelnost a odbornost.

Zpět

oSpoření.cz Přečtěte si o spoření na finančním serveru investia.cz